Isnin, 21 Mei 2012

GRO Thailand banjiri Negeri Serambi Mekah


TUMPAT – Kebanjiran gadis Thailand untuk menjadi pegawai perhubungan pelanggan (GRO) di restoran atau pusat hiburan kecil-kecilan di negeri yang terkenal dengan jolokan Serambi Mekah tidak pernah reda.
Restoran atau pusat hiburan yang berasaskan lampu malap yang banyak tumbuh di kawasan bersempadan dengan Thailand akan menyediakan GRO untuk menarik pelanggan.
Kehadiran GRO di restoran-restoran tersebut didakwa mampu menarik pelanggan terutamanya pelanggan lelaki dan secara tidak langsung memberi keuntungan lumayan kepada pengusaha restoran atau restoran ala-ala pusat karaoke.
Justeru itu, tidak ada yang pelik apabila restoran ala pusat karaoke yang menyediakan GRO diserbu pihak berkuasa berulang kali mampu mengoperasikan semula restoran tersebut dalam tempoh yang singkat.
Ini disebabkan pemilik premis tersebut kebiasaannya bebas daripada tindakan undang-undang kerana pihak berkuasa kekurangan bukti bagi membuktikan mereka menggaji GRO.
Bagi GRO itu pula mereka akan kembali bekerja di premis sama tidak sampai sebulan selepas ditahan kerana mereka mempunyai dokumen perjalanan yang sah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...