Sabtu, 21 Julai 2012

DUA HARI BERTURUT2 DISAMUN GENG YANG SAMA !!


Disamun geng sama
MANJUNG - Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga. Itulah yang dapat digambarkan terhadap seorang lelaki apabila dia disamun dua hari berturut- turut oleh sekumpulan penyamun yang dikenali sebagai Geng ET.

Pemangku Ketua Polis Daerah Manjung, Deputi Superintendan Ahmad Mat Isa berkata, kejadian pertama berlaku pada 15 Julai lalu apabila beg mangsa dilarikan penyamun.

Kemudian hari kedua kereta mangsa pula disamun oleh penyamun yang sama. “Penyamun berkenaan berjaya melarikan beg mangsa pada hari pertama dan di dalam beg itu terdapat lesen serta kunci kereta mangsa.

“Berdasarkan alamat pada lesen itu, penyamun berkenaan telah menyamun pula kereta mangsa yang diletakkan di hadapan rumah,” katanya dalam sidang media di sini semalam.

Ahmad berkata, kes yang berlaku di Ayer Tawar itu dipercayai dilakukan oleh kumpulan ET yang memang menjadi buruan polis."Hasil maklumat orang awam kita berjaya menangkap salah seorang suspek si di sebuah kedai di Kampung Koh pada 17 Julai lalu pada jam 6.30 petang.“Pihak kami turut memeriksa sebuah kereta yang ditunjukkan suspek dan menjumpai sepucuk pistol jenis Glock, 90 butir peluru, pasport, kunci kereta, pisau, parang yang dipercayai untuk kerjakerja menyamun,” katanya.

Katanya, daripada hasil siasatan suspek berkenaan mengaku terlibat dalam kes samun namun pihak polis percaya suspek melakukan lebih daripada itu.

“Geng itu mempunyai enam ahli dan dua daripadanya berjaya ditangkap termasuk suspek kes ini dan masih mencari empat lagi ahli berkenaan.

"Kita amat memerlukan bantuan orang ramai untuk memberikan maklumat kepada pihak kami supaya geng berkenaan dapat ditangkap.

"Kita mahu melumpuhkan aktiviti tidak bermoral yang berlaku didaerah Manjung ini,"katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...