Khamis, 20 September 2012

Polis cedera diserang guna parang


Polis cedera diserang guna parang
SUBANG JAYA – Seorang anggota polis cedera di lengan dan lutut serta patah gigi ketika bergelut dengan seorang suspek yang bertindak menyerangnya dengan sebilah parang di SS14 di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.50 pagi itu, sepasukan anggota dari Balai Pollis Subang Jaya dikatakan membuat rondaan cegah jenayah memantau mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sekitar SS15.

Ketika rondaan, anggota berkenaan dikatakan terserempak tiga lelaki menaiki dua motosikal dalam keadaan mencurigakan.

 Polis cedera diserang guna parang
Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, anggota kemudian menghampiri ketiga-tiga lelaki untuk membuat pemeriksaan namun kesemuanya bertindak memecut motosikal ditunggangi.

Menurutnya, suspek melarikan diri ke arah USJ dan membuat pusingan U menghala ke SS14.

Katanya, ketika membuat pusingan, pembonceng salah sebuah motosikal yang mengacukan parang ke arah polis terjatuh ke atas jalan.

“Anggota cuba memintas suspek yang bertindak mengeluarkan parang dan mengejar mereka sejauh beberapa meter di Persiaran Kewajipan.

“Ketika pergelutan berlaku, salah seorang  anggota terlepas satu das tembakan daripada pistol dipegang menyebabkan peluru tersasar mengenai sebuah kereta jenis Proton Wira yang kebetulan melalui laluan ke arah Bandar Sunway,” katanya.

Beliau berkata, peluru terkena bahagian depan kereta namun tidak menembusi cermin.

Menurutnya, ketika kejadian terdapat seorang lelaki dan seorang penumpang di dalam kereta namun tidak mengalami kecederaan serius.

Katanya, suspek yang cedera di dahi, mulut dan muka ditahan dan sebilah parang bersaiz 27 inci panjang berjaya dirampas.

Semakan mendapati suspek bersama rakan-rakannya dipercayai bergiat aktif melakukan jenayah ragut dan samun tepi jalan. Suspek berusia 22 tahun itu tidak mempunyai kes lampau namun pemeriksaan mendapati dia positif dadah jenis Methamphetamine.

“Anggota yang cedera Lans Koperal Hafiz Ismail mendapatkan rawatan sebagai pesakit luar di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), semalam. Kita memburu dua lagi rakan suspek yang dikenal pasti sebagai warga Indonesia,” katanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...