Sabtu, 2 Februari 2013

Datuk Jamaluddin, Timbalan Ketua Polis Pahang baharu


KUANTAN - Ketua Jabatan Pengurusan (KPJ) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, Datuk Jamaluddin Abd. Majid mengambil alih tugas Timbalan Ketua Polis Pahang yang baharu menggantikan Datuk Fatimah Ghazali.
Fatimah pula bertukar ke Bukit Aman sebagai Ketua Penolong Pengarah Pengurusan (Perjawatan) Jabatan Pengurusan berkuatkuasa hari ini.
Selain itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (KJSJ) IPK Kedah, SAC Mohd. Zakaria Ahmad juga mengambil alih tugas Pemangku KJSJ IPK Pahang, Supt. Nordin Mustapha yang juga Timbalan KJSJ Pahang.
Majlis serah terima tugas itu diadakan di IPK Pahang dan disaksikan Ketua Polis Pahang, Datuk Sharifuddin Ab Ghani.
Sharifuddin berkata, beliau berharap pegawai dan anggota polis di Pahang meningkatkan kerjasama sebagai satu pasukan bagi meningkatkan kecekapan polis sekali gus membantu menurunkan kadar jenayah.
"Selain itu, kita juga perlu amanah dan jujur dalam menjalankan tugas dan saya berharap balai polis dijadikan satu tempat yang seronok untuk bekerja supaya dapat beri yang terbaik untuk rakyat di Pahang,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Sementara itu, Fatimah berharap semua anggota memberikan kerjasama kepada penggantinya.
"Saya mengucapkan terima kasih kepada semua warga IPK Pahang yang sentiasa memberikan kerjasama yang baik selama dua tahun saya di sini,” katanya. - BERNAMA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...