Khamis, 20 Jun 2013

NKRA : PERKASA STRATEGI CEGAH JENAYAH JALANAN


KUALA LUMPUR, 19 Jun – “Saya harus turun padang untuk mendengar secara langsung daripada Ketua Polis Daerah dan Pegawai-Pegawai bawahan di sini tentang keadaan jenayah jalanan selain dari segi aspek bantuan-bantuan yang diperlukan mereka bagi melaksanakan tugas dengan lebih berkesan”, ujar Dato’Wira Ayub bin Haji Yaakob, Pengerusi Urus Setia NKRA dalam satu lawatan kerja rasmi beliau di Bilik Mesyuarat Utama, Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, hari ini.

Lawatan Pengerusi Urus Setia NKRA turut membawa kepada perbincangan mengenai pendekatan-pendekatan baru menangani jenayah jalanan seperti ragut, rompakan bank dan curi kenderaan yang ketara terutamanya di sekitar Lembah Klang. 

“Melihat keberkesanan program ini, kami akan mengumpul sumber-sumber maklumat melalui laporan polis, media sosial, media elektronik, panggilan telefon, surat-surat dan sebagainya daripada masyarakat bagi menyusun rapi bagi tindakan penanganan isu yang dihadapi”, tambah Pengerusi Urus Setia NKRA di dalam taklimat.

Turut hadir Zainuddin Ahmad, Ketua Polis Dang Wangi, Ramli bin Mohamed Yoosuf, Penolong Ketua Urus Setia Ketua Polis Negara (Komunikasi Korporat), Pegawai Kanan Polis dan Rakan Media.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...