Ahad, 27 Oktober 2013

PENYAMUN ALA NINJA WARGA INDONESIA ??

JENGKA - Sembilan beranak terpaksa menempuh 30 minit dalam ketakutan apabila disamun lima lelaki berpakaian ala ninja dan bersenjatakan parang panjang di rumah mereka di Felda Jengka 10 dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian 3.30 pagi itu, sembilan beranak tersebut dikejutkan dengan kehadiran lima lelaki memakai baju berlengan pendek, seluar pendek paras paha dan bertopeng muka ketika masing-masing sedang lena tidur.

Kesemua mangsa dikumpulkan dalam satu bilik termasuk tiga cucu dengan dua kembar berusia tiga tahun selain tiga daripada mereka adalah lelaki diikat.
Disamun 5 lelaki ala ninja
Mangsa, Mohd Nor Ibrahim, 63, berkata, dia terjaga dari tidur apabila merasa sakit di perut akibat ditindih seorang lelaki bertopeng menggunakan bahagian lutut.

Menurutnya, dia diminta tidak bersuara oleh lelaki berkenaan yang turut menghunus sebilah parang ke leher sebelum seorang lelaki lain bertindak mengejutkan isterinya yang tidur bersebelahan.

“Sebaik buka mata, saya terkejut tengok ada orang di depan mata dan dia tekan lututnya ke perut saya, dan pada masa sama suruh saya diam.

“Parang panjang diletakkan di leher dan isteri saya yang tersedar juga tergamam apabila seorang lagi suspek letak parang di lehernya," katanya.

Menurutnya, mereka tidak boleh berbuat apa-apa kerana berada dalam ketakutan selain bimbangkan keselamatan anak dan cucu di ruang tamu.

Isteri mangsa, Asma Ariffin, 61, berkata, ketika leher dihunus parang, lelaki terbabit bertindak ganas merentap dua utas gelang emas di tangan kirinya termasuk rantai emas dan sebentuk cincin.

Menurutnya, dia yang dalam ketakutan merayu kepada lelaki berkenaan agar tidak bertindak sedemikian kerana mahu memberi kerjasama menyerahkan barangan emas itu bagi mengelak dicederakan.

“Makcik merayu supaya tidak merentap dan makcik akan bagi dengan baik, tetapi lelaki itu tidak peduli sehingga tangan makcik sakit serta lebam.

“Tidak lama kemudian, tiga anak dan tiga cucu dibawa masuk ke dalam bilik kami oleh tiga lagi lelaki lain yang pakaian lebih kurang sama dan masing-masing meletakkan parang ke leher kami semua.

“Pada masa itu, tiada apa yang makcik ingat selain mati kerana jika ada yang bertindak luar jangkaan, parang di leher kami bila-bila masa sahaja boleh makan diri,” katanya.

Asma berkata, kebimbangan utama terhadap keselamatan cucu-cucunya menyebabkan mereka semua mengikut kata lima lelaki berkenaan agar berdiam diri walaupun menyedari terdapat beberapa motosikal melalui jalan hadapan rumah mereka pada waktu itu.

Menurutnya, dalam tempoh setengah jam di dalam bilik tersebut, tiga daripada lelaki terbabit menyelongkar kesemua bilik dalam rumah itu.

Mangsa kehilangan seutas rantai emas, dua gelang, sebentuk cincin, sepasang subang, enam telefon bimbit, sebuah komputer riba, empat jam tangan dan wang tunai RM500 dengan anggaran kerugian RM25,000.

Untuk berita selanjutnya KLIK SINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...