Khamis, 10 April 2014

AWAS: ‘Penyelenggara Penghawa Dingin’ kebas RM5,000

Gambar hiasan
Klang: Seorang lelaki menyamar sebagai penyelenggara penghawa dingin sebelum melarikan pelbagai barangan berharga milik sebuah keluarga mengakibatkan kerugian RM5,000, dalam kejadian di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5 petang itu, suspek memperdayakan seorang remaja perempuan yang tinggal bersendirian menyebabkan dia bukan saja dibenarkan masuk ke rumah malah ke bilik utama pemilik rumah itu.
Difahamkan, pada mulanya anak perempuan mangsa berusia 17 tahun tidak mengesyaki apa-apa, namun selepas mendapati suspek masuk ke rumah selama beberapa minit, dia mula mengesyaki apabila lelaki itu bergegas keluar dari bilik tergesa-gesa.
Remaja berkenaan melakukan pemeriksaan dalam bilik ibu bapanya sebelum mendapati pintu almari dan kotak berisi barang kemas termasuk rantai, rantai tangan, gelang tangan, cincin, subang dan loket emas ibunya lesap.
Ketua Polis Daerah Klang Selatan Asisten Komisioner Kamarul Zaman Mamat (gambar) ketika mengesahkan mengenai kejadian itu berkata, kejadian laporan kejadian itu dibuat seorang lelaki berusia 38 tahun di Balai Polis Bandar Baru Klang, awal pagi semalam.
Sumber:Mymetro
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...