Khamis, 19 Jun 2014

Lagi suspek militan ditahan polis


Kuala Lumpur: Seorang lelaki berusia 25 tahun yang disyaki terbabit dalam kegiatan militan ditahan Bahagian Counter Terrorism Cawangan Khas Bukit Aman di Kampung Kelebor, Kuala Kangsar, hari ini.
Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohd Bakri Mohd Zinin, berkata, suspek yang masih bujang itu ditahan dalam satu operasi khas selepas dikesan mempunyai kaitan dengan kegiatan militan. 
Menurutnya, tangkapan terbaru itu adalah susulan daripada operasi khas ke atas anasir-anasir militan yang dilancarkan Bahagian Counter Terrorism sejak 28 April lalu.


“Turut dirampas sepucuk raifel buatan sendiri dan 48 butir peluru yang disyaki digunakan oleh anasir-anasir militan ketika menjalani latihan menembak di Gunung Arang Para, Kampung Nyior Ketior, Kuala Kangsar pada Disember tahun lalu,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan jam 6 petang tadi.

Katanya, lelaki berkenaan ditahan kerana disyaki melakukan kesalahan berkaitan keganasan dan akan disiasat mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah - Langkah Khas) 2012 (SOSMA).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...