Sabtu, 19 Mac 2011

Pelakon parah dibelasah

PETALING JAYA – Seorang pelakon yang baru meningkat naik menjadi mangsa keadaan apabila dia dibelasah gara-hara dituduh melanggar sebuah kereta lain dalam kawasan perumahannya. 

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam kelmarin, mangsa didatangi tiga lelaki yang tidak dikenalinya menuduhnya melanggar kereta milik seorang daripada suspek yang diletakkan di hadapan rumah. 

Mangsa, Mustam Mustapa, 29, berkata, ketika kejadian dia baru pulang ke rumah selepas keluar makan bersama isterinya. 

“Kereta terbabit berhenti di hadapan rumah dan dua lelaki berusia dalam lingkungan 40 dan 20 tahun datang mengertak dan menyuruh saya mengaku bahawa saya yang melanggar kereta yang diletakkan di hadapan rumahnya. 
"Sedangkan saya tidak tahu langsung mengenai perkara itu dan mereka menuduh saya berdasarkan kesan kemek dan cat putih di sebelah kiri bahagian belakang kereta saya,” katanya kepada :Sinar Harian:. 

Menurutnya, tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan kedua-dua lelaki itu bertindak memukul, menyepaknya bertubi-tubi dengan seorang daripadanya menghentak kepalanya dengan batang besi. 

"Ketika dia memukul saya, ada seorang lagi lelaki Cina yang mendakwa ternampak saya melanggar kereta suspek. 

“Saya dibelasah hampir 10 minit oleh kedua-dua lelaki itu dan ketika itu saya sudah jatuh tertiarap di atas jalan dan mereka langsung tidak beri peluang untuk saya bercakap, bila melihat saya cedera, lelaki berusia 40 tahun itu menyuruh saya masuk ke dalam rumah untuk membasuh luka,” katanya. 

Difahamkan pelakon itu turut diugut bunuh jika dia tidak mengaku melanggar kereta lelaki terbabit. 

“Saya dipaksa untuk mengaku bila saya mengaku langgar dia terus belasah saya tanpa henti,” katanya.

Pelakon watak Remi dalam Drama Bersiri Epilog Syurga Cinta itu memberitahu kerana panik melihat kecederaan yang dialaminya, lelaki terbabit membuang baju yang dipakainya di tempat lain. 

“Saya tidak kenal lelaki itu, lagipun tidak logik saya yang langgar kerana saya tidak pernah melalui lorong rumahnya. 

Jelasnya, lelaki terbabit turut melarikan kad pengenalan, telefon bimbit dan kad bank miliknya. 

Akibat kejadian, dia terpaksa menerima lapan jahitan di kepala selain cedera pada mata dan beberapa bahagian anggota badan.

Laporan mengenai kejadian dibuat di Balai Polis Bandar Sri Damansara.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...