Rabu, 11 Julai 2012

Dua suri rumah trauma disamun


MANTIN – Dua suri rumah melalui detik cemas apabila disamun empat lelaki bersenjatakan parang dalam kejadian berasingan, di Taman Pinggiran Bayu, Mantin, di sini, semalam.

Dalam kejadian itu, kedua-dua mangsa berada di luar pagar rumah masing-masing.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Yusoff Awang berkata, dalam kejadian jam 9.30 pagi itu, empat lelaki yang menaiki dua motosikal berhenti di hadapan rumah mangsa pertama, sebelum semua suspek menyerbu mangsa berusia 30 tahun itu.

Menurutnya, semua suspek bersenjatakan parang mengacukan senjata itu ke leher mangsa dan terus merentap gelang tangan serta dua loket rantai milik mangsa.

“Mangsa yang ketakutan menjerit dan suaminya yang ketika itu di dalam rumah segera keluar untuk membantu isterinya tetapi salah seorang suspek menendang kakinya.

“Suspek sama turut menyamun seorang pekerja yang mengecat pagar rumah mangsa, berusia 33 tahun, sebelum melarikan telefon bimbit dan kunci motosikal milik mangsa," katanya.

Yusoff berkata, tidak lama kemudian, keempat-empat penjenayah melakukan samun terhadap seorang suri rumah berusia 50-an yang melalui lorong taman perumahan itu.

“Penjenayah menghampirinya dan merentap seutas rantai leher yang dipakai mangsa. "Semua kejadian samun ini melibatkan kerugian hampir RM6,000. Bagaimanapun semua mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 kerana melakukan samun berkawan tanpa senjata api,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...