Khamis, 5 Julai 2012

Samun: 4 penjenayah guna parang larikan wang, barang kemas


Samun: Empat penjenayah bersenjatakan parang larikan wang, barang kemas
LUKUT – Lima sekeluarga berhadapan dengan situasi mencemaskan apabila empat penjenayah yang bersenjatakan parang menyerbu masuk ke rumah mereka, pagi semalam.

Ketika kejadian yang berlaku kirakira jam 7.45 pagi di Taman Bukit Tinggi Lukut itu, mangsa sedang bersiap untuk menghantar cucunya ke sekolah.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Cuan, 59, berkata, penjenayah berkenaan menyerbu masuk ke rumahnya melalui pintu utama yang ketika itu sudah dibuka kerana dia mahu menghantar cucunya ke sekolah.

“Penjenayah itu bersenjatakan parang dan sebaik sahaja masuk ke rumah, mereka membawa kami ke dalam bilik. “Selepas itu, kami semua diarahkan baring di atas katil sebelum mereka menutup bahagian badan dan kepala kami dengan selimut,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Cuan berkata, sebelum itu, salah seorang daripada penjenayah ada bertanya di mana dia menyimpan wang dan barang kemas.

“Kemudian mereka yang kesemuanya memakai penutup muka menggeledah bilik sebelum melarikan diri bersama wang dan barang kemas kira-kira 10 minit kemudian.

“Jumlah kerugian masih belum dikenal pasti dan semua ahli keluarga tidak dicederakan,” katanya yang kemudian membuat laporan di Balai Polis Lukut.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...