Selasa, 13 Mei 2014

SELANGOR DAPAT KETUA POLIS BARU

Pengarah Jabatan Pengurusan Bukit Aman Datuk Mohamad Fuzi Harun menyaksikan penyerahan Tugas oleh Ketua Polis Selangor Datuk Mohd Shukri Dahlan (kiri) dan Ketua Polis Selangor yang baru Datuk Abdul Samah Mat (kanan) pada Majlis Serah Terima Tugas Ketua Polis Selangor di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di Shah Alam pada Isnin.

Abdul Samah Ketua Polis Selangor Baharu

SHAH ALAM: Datuk Abdul Samah Mat menjadi Ketua Polis Selangor yang baharu berkuat kuasa Rabu ini, menggantikan Datuk Mohd Shukri Dahlan yang bersara wajib.
Majlis serah terima tugas antara mereka itu diadakan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di sini dengan disaksikan Pengarah Jabatan Pengurusan Polis Diraja Malaysia Bukit Aman, Datuk Mohamad Fuzi Harun.
Abdul Samah, 57, sebelum ini memegang jawatan Ketua Pengarah Bahagian Perlindungan di Jabatan Perdana Menteri selama tujuh bulan dan pernah menjawat jawatan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (Undang-undang dan Penyiasatan) Bukit Aman dari tahun 2012 hingga Oktober 2013.
Mohd Shukri pula sebelum ini berkhidmat sebagai Ketua Polis Perak sebelum berpindah ke Selangor dan berkhidmat selama hampir lapan bulan.
"Saya akan memberi lebih fokus kepada keselamatan awam dan pencegahan jenayah selain meningkatkan kualiti perkhidmatan supaya rakyat mendapat layanan yang mesra dan anggota pula dapat bertugas dengan selesa," katanya kepada pemberita kemudiannya.
Mohd Shukri pula berkata sepanjang berkhidmat, sebanyak 11.73 peratus kadar jenayah dapat diturunkan dan menganggap ia merupakan satu pencapaian yang membanggakan sebelum beliau meninggalkan dunia kepolisan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...