Sabtu, 21 Jun 2014

Dua pelajar tingkatan lima ditahan curi motosikal

Gambar hiasan
KUANTAN - Dua pelajar tingkatan lima yang dipercayai mencuri sebuah motosikal jenis Honda yang dilaporkan hilang di tempat letak kenderaan di Sekolah Menengah Kebangsaan Gali, Raub ditahan polis semalam.
Ketua Polis Daerah Raub, Superintendan Wan Mohd Shamsudin Wan Osman berkata, bertindak atas risikan dan maklumat orang awam polis menahan seorang daripada pelajar berkenaan di sebuah rumah tidak bernombor di Dong, sebelum bertindak menahan rakan subahatnya.
"Hasil siasatan mendapati, pelajar itu mengaku mencuri motosikal tersebut bersama seorang rakannya serta telah meleraikan komponen motosikal itu untuk dijual ke sebuah bengkel milik rakan mereka,” katanya kepada Bernama hari ini.
Beliau berkata, suspek kedua ditahan di rumah keluarganya di Dong dan polis menemui komponen motosikal yang telah dileraikan di dalam semak dekat Kampung Pintu Padang.
Kedua-dua pelajar berkenaan kini ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Raub untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan. - Bernama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...