Selasa, 6 November 2012

3 perompak larikan RM200,000 dalam 5 minit

Gambar hiasan

KUALA LUMPUR — Tiga perompak memakai topi besbol bersenjatakan dua pistol, menjadikan pelanggan dan pengawal keselamatan sebuah bank di sini sebagai tebusan sebelum melarikan wang tunai hampir RM 200,000 dalam kejadian yang memakan masa lima minit.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Arjunaidi Mohamed berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 2.40 petang itu, dua daripada suspek, seorang memegang pistol meluru ke dalam bank RHB cawangan Sri Damansara dan menjadikan pelanggan dan pengawal keselamatan yang berada dekat dengan pintu masuk bank sebagai tebusan.
Manakala seorang lagi yang bersenjatakan pistol menyerang seorang pengawal keselamatan di bahagian belakang kaunter, dan merampas pump gunnya sebelum menghentak belakang kepala pengawal dengan pistol, katanya kepada pemberita di tempat kejadian di sini hari ini.
Arjunaidi berkata, perompak itu kemudian mengarahkan pengawal yang dicederakannya ke sebuah bilik di belakang kaunter untuk mengambil dua beg berisi wang yang terdapat dalam bilik itu, sebelum mereka melarikan diri.— BERNAMA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...