Isnin, 10 September 2012

Pekerja lombong bijih besi ditikam dua kali hingga mati


RANTAU PANJANG: Hanya kerana tindakannya menegur rakan serumah yang terbabit dalam gejala dadah, seorang pekerja lombong bijih besi ditikam dua kali hingga mati dalam kejadian di Kampung Rahmat, Lubok Setol, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi semalam, mangsa, Mohd Yusof Zakaria, 41, ditikam menggunakan pisau sepanjang enam inci sebelum terkena pada bahagian jantung menyebabkannya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Klinik Kesihatan Rantau Panjang. Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Lati, Pasir Mas untuk bedah siasat.


Bagaimanapun selepas kejadian itu, suspek yang berasal dari Benut, Johor menyerah diri kira-kira jam 10.30 pagi di Balai Polis Lubok Setol. Sebelum kejadian, suspek berusia 30-an meluru ke arah mangsa yang sarapan di kantin bersama isterinya, Norfadilah Zainal, 21, yang turut bekerja di lombong terbabit.



Menurut salah seorang rakan mangsa, Mohd Zulkarnain Mohd Ariffin, 29, kejadian berlaku begitu pantas dan suspek dilihat berada dalam keadaan sangat marah.


“Suspek menjerit memanggil suspek dengan panggilan kesat sebelum menikamnya. Mangsa terpaksa menekup di bahagian tikaman itu sebelum dua lagi rakan meleraikan pergaduhan itu.



“Mangsa terjatuh beberapa meter dari kantin sebelum saya, rakan serta isteri mangsa menghantarnya ke klinik,” katanya.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...