Ahad, 27 April 2014

Dua Sahabat Didakwa Merogol Gadis


KOTA BHARU - Dua sahabat dihadapkan ke mahkamah Sesyen di sini kelmarin atas tuduhan merogol seorang wanita, April lalu.

Bagaimanapun, kedua-dua tertuduh Muhammad Hanif  Mazlan, 22, dan Zalani Yusoh, 34, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim, Mohd Yusoff Yunus.

Mengikut pertuduhan, kedua-dua tertuduh didakwa merogol mangsa berusia 22 tahun pada 10 April lalu, jam 11.30 pagi di flat Taman Bahagia, di sini.

Pendakwaan kes di bawah Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan. Tertakluk kepada subsekyen (2),(3) dan (4), yang boleh dipenjara maksimum 20 tahun dan boleh dikenakan sebat.

Tertuduh pertama, Muhammad Hanif bagaimanapun, berhadapan satu lagi dakwaan merogol mangsa yang sama iaitu pada tarikh yang sama pada jam 4 petang hingga 4.30 petang di sebuah rumah di Desa Harmoni, Wakaf Che Yeh.

Kes pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Intan Nurhilwani Mat Rifin dan wang jaminan tidak ditawarkan. Mahkamah menetapkan 27 Mei depan untuk sebutan semula kes.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...