Isnin, 28 Mac 2011

Rempuh kereta elak dicekup polis

KUALA TERENGGANU - Rahsia tindakan berani seorang pemuda yang cuba meloloskan diri daripada sekatan jalan raya dengan sanggup melanggar sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan terbongkar setelah polis menjumpai 50 biji pil kuda pada badannya, dalam Operasi Cegah Samseng Jalanan di Jalan Kamaruddin, petang kelmarin. 

Kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, pemuda yang berusia 21 tahun itu dikatakan berpatah balik apabila ‘terkejut’ melihat sekatan jalan raya yang diadakan pihak polis. 

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Kuala Terengganu, Asisten Superintendan Khazahari Che Mat berkata, dalam usaha melarikan diri, pemuda itu merempuh sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan yang menyebabkan dia terbabas ke bahu jalan. 
“Bagaimanapun, dia masih cuba untuk melarikan diri, namun dengan kecekapan kami, dia hanya mampu melarikan diri sejauh 50 meter dari lokasi kejadian. 

“Hasil pemeriksaan pada badannya, kami berjaya menjumpai 50 pil kuda yang disorokkan di dalam bekas besi pemetik api dan untuk mengaburi mata pihak berkuasa, dia menjadikan bekas itu sebagai ‘kepala’ tali pinggang,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di pejabatnya, semalam. 

Menurut Khazahari, hasil siasatan awal mendapati, pemuda itu yang kini ditahan di lokap balai polis daerah Kuala Terengganu merupakan seorang ‘keldai dadah’ yang beroperasi di sekitar bandar raya ini. 

Sementara itu, Khazahari berkata, dalam operasi yang turut diadakan di Jalan Pusara itu, sejumlah 35 saman dikeluarkan melibatkan 40 kesalahan dan sebuah kereta serta tiga buah motosikal disita.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...