Ahad, 27 Mac 2011

Kumpulan curi motosikal tumpas

BANTING -Geng curi motosikal di Pekan Banting berjaya ditumpaskan kelmarin oleh anggota Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat melalui kerjasama kerjasama polis bantuan dan maklumat orang awam. 

Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Nordin Manan berkata, dengan tertangkapnya empat lelaki berkenaan ia secara tidak langsung dapat mengurangkan kadar jenayah curi motosikal di daerah itu. 

Menurutnya, beliau memuji sikap prihatin orang awam yang benar–benar menunjukkan kerjasama menyalurkan maklumat kepada polis. 
“Kes curi motosikal menjadi kerisauan masyarakat turut berpunca daripada kelalaian pemilik motosikal itu sendiri yang tidak mementingkan ciri-ciri keselamatan pada motosikal masing-masing. 

“Penunggang motosikal dinasihatkan perlu berwaspada dengan keadaan tersebut,” katanya kepada Sinar Harian ketika sambutan Hari Polis ke-204 di IPD Kuala Langat, semalam. 

Nordin Manan berkata, beliau berharap kejayaan ini memberi semangat kepada orang awam dan polis untuk terus menjadi orang tengah dalam menyalurkan maklumat. 

Menurutnya, maklumat itu memberi impak yang besar dalam menumpaskan sesuatu kes terutamanya kes yang melibatkan kecurian motosikal. 

“Walau bagaimanapun, polis akan sentiasa membantu bagi mengurangkan kadar indeks jenayah di sesebuah kawasan,” katanya lagi. 

Dalam pada itu, seramai 119 penerima Sijil Penghargaan Hari Polis yang terdiri daripada lima pegawai, 80 anggota polis, 33 ahli Persatuan Isteri Polis Kuala Langat (Perkep) dan seorang orang awam turut hadir memeriahkan majlis berkenaan. 

Hadir sama, Orang Besar Daerah Kuala Langat, Raja Dato Uzair Tengku Zainon Rashid Shah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...