Jumaat, 13 Mac 2015

Ahli Geng 35 Ditembak Mati di Sungai Petani

SUNGAI PETANI, 12 Mac - Seorang lelaki berusia 27 tahun yang dipercayai menjadi ahli kongsi gelap, ditembak mati oleh polis dalam tembak-menembak di Lencongan Barat, Bandar Languna Merbok di sini petang ini. 
Jabatan Siasatan Jenayah Kedah ACP Mohd Ketua Nashir Ya berkata dalam kejadian 17:30 itu, K. Sujenthiran, dipercayai seorang anggota Geng 35, ditembak polis selepas pasukan yang cuba untuk mendapatkan dekat dengan kenderaannya.

Beliau berkata sebelum ini satu pasukan dari Pasukan Petugas Khas Jenayah Terancang (Stafoc) meronda terserempak hitam kereta Proton Wira Aeroback dipandu oleh lelaki itu dalam keadaan mencurigakan.
"Pihak polis keluar dari kenderaan mereka dan mengeluarkan amaran kepada suspek. Selepas itu, beberapa bunyi tembakan kedengaran dari kenderaan suspek sebelum polis membalas tembakan, "katanya ketika ditemui di tempat kejadian malam ini.
Beliau berkata suspek yang berasal dari Taman Bandar Baharu, Sungai Lalang, Bedong, telah menggunakan kaliber 9mm Czech buatan Luger senapang semi-automatik.

Mohd Nashir berkata Sujenthiran merupakan suspek utama dalam kes penemuan jasad dengan luka peluru di kepala di ladang kelapa sawit Sidam Kiri di sini pada 16 September tahun lepas. - Bernama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...