Rabu, 1 Ogos 2012

Pelancong China disamun


Gambar hiasan
KUANTAN – Seorang pelancong wanita dari China mengalami kerugian sebanyak RM4,500 selepas disamun seorang di sebuah hotel di Genting Highlands Jumaat lalu.


Pegawai Turus Urus Setia Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Superintendan Noor Asyikin Shamsuri berkata, wanita berusia 37 tahun itu mendakwa, lelaki terbabit mengetuk pintu bilik hotelnya kira-kira jam 4.30 pagi hari kejadian.

“Sebaik sahaja pintu dibuka, lelaki terbabit menerkam wanita itu dan selepas bergelut, wanita itu diikat dengan menggunakan wayar pengecas telefon,” katanya kepada pemberita semalam.


Beliau berkata, lelaki yang baru dikenalinya itu kemudiannya merampas tiga telefon bimbit milik wanita itu ddan wang tunai yang kesemuanya bernilai RM4,500.

Bagaimanapun, katanya, polis berjaya memberkas suspek yang juga bekerja sebagai tukang masak Sabtu lalu kira-kira jam 12.30 malam  dan hasil siasatan  mendapati ada rekod jenayah lampau.

“Suspek akan didakwa di bawah Seksyen 392 Kanun Keseksaan dan ketika ditangkap, lelaki itu turut memiliki dadah,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...