Khamis, 6 September 2012

Pencuri tersilap rumah


Kanamah menunjukkan tingkap di mana tempat dia melihat lelaki yang mengumpil pintu gril rumahnya.
LUKUT – Niat jahat dua lelaki yang dipercayai ingin memecah masuk sebuah rumah di Taman Negeri, di sini terbantut apabila mereka tersilap rumah selepas kediaman yang menjadi sasaran sebenarnya berpenghuni.

Penghuni rumah berkenaan, P Kanamah, 47, berkata, dia menyedari pintu hadapan rumahnya sedang cuba diumpil dari luar menggunakan parang oleh seorang lelaki yang lengkap memakai penutup muka.

Menurutnya,  ketika kejadian yang berlaku sekitar jam 10.45 pagi itu, dia berada di dalam bilik untuk mengambil tuala kerana mahu ke bilik air.

“Saya terdengar bunyi yang mencurigakan dari pintu utama rumah dan saya kemudian menyelak kain langsir tingkap berhampiran dengan pintu sebelum terlihat seorang lelaki sedang mengumpil pintu geril rumah saya.

“Secara spontan, saya terus menjerit sekuat hati dan lelaki itu lari sementara ada seorang lagi rakannya sedang menunggu di atas motosikal jenis EX5 yang enjinnya belum dimatikan,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Kanamah berkata, semasa kejadian saya hanya tinggal berdua  dengan ibu.

"Ketika itu, saya sangat terperanjat dan hanya duduk ketakutan di dalam rumah. Namun kira-kira dua jam kemudian, saya memberanikan diri untuk keluar dari rumah dan terlihat dua lelaki tadi menunggu di persimpangan jalan.

“Saya terus memberitahu seorang jiran berkenaan hal itu dan dia cuba mendekati dua lelaki berkenaan, namun mereka melarikan diri,” katanya.

Katanya, mujur dia menyedari kegiatan lelaki itu yang cuba memecah masuk rumahnya, jika tidak pasti sesuatu kejadian buruk akan berlaku.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...