Sabtu, 21 Julai 2012

Kedai Pajak Gadai pula Disamun !!!~



Tauke pajak gadai diserang bertubi-tubi



IPOH - Seorang tauke pajak gadai cedera dibelasah dua lelaki menggunakan topi keledar dalam kejadian samun di premisnya di Taman Saz, Silibin, di sini, kira-kira jam 2 petang kelmarin.

Dalam kejadian itu, mangsa, Lau Chee Tim, 27, didatangi dua lelaki yang berpura-pura untuk berurusan di kedai berkenaan.

Tauke pajak gadai diserang bertubi-tubiMenurutnya, selepas melihat dua lelaki di hadapan kedainya, dia membuka pintu tetapi diserang menggunakan alat renjatan elektrik sehingga menyebabkan dia rebah ke lantai.
 
Salah seorang daripada lelaki terbabit mengacu pisau mengugutnya supaya tidak melakukan sebarang tindakan manakala seorang lagi menggeledah laci untuk mencari barang kemas dan wang tunai.
 
“Mereka memukul saya dan memotong poket seluar jeans yang dipakai untuk mengambil dompet.

“Pada waktu itu saya panik kerana bimbang jika mereka turut mencederakan kaki saya. “Selesai melakukan samun, mereka melarikan diri. Kerugian dianggarkan RM7,000,” katanya ketika ditemui di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), kelmarin.

Chee Tim kemudiannya dibenarkan pulang 6 pagi semalam selepas keadaannya stabil.

Katanya, kedainya akan ditutup selama seminggu bagi menjalankan kerja-kerja memasang kamera litar tertutup (CCTV) untuk menambah  ciri-ciri keselamatan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias mengesahkan menerima laporan berhubung kes itu.

Menurutnya, dua suspek itu dipercayai mencederakan mangsa menggunakan topi keledar dan alat renjatan elektrik sebelum disyaki melarikan diri menaiki motosikal.

Azisman berkata, setakat ini pihaknya masih mengesan identiti suspek dan meminta orang ramai yang melihat kejadian itu untuk tampil bagi membantu siasatan.

“Kes ini disiasat di bawah Seksyen 395 Kanun Keseksaan iaitu rompakan secara berkumpulan,” katanya, di sini semalam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...