Khamis, 20 September 2012

Mati terdampar atas batu


Mayat mangsa
IPOH - Seorang pekerja kilang ditemui mati dalam keadaan berseluar dalam dengan kesan pukul di kepala dan beberapa bahagian badan di kawasan Air Terjun Buntong, Isnin lalu.

Mangsa, D Raymond Roy, 27, dari Taman Gamelan, Menglembu dijumpai dalam keadaan terdampar di atas batu dengan separuh badannya di dalam air oleh orang awam yang berada ditempat kejadian kira-kira jam 4 petang kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Negeri, Datuk Mohd Dzuraidi Ibrahim berkata, selepas menerima panggilan daripada orang awam berhubung penemuan mayat tersebut anggota dari JSJ Ipoh dan Unit Forensik dikejarkan ke tempat kejadian.

Menurutnya, pemeriksaan awal ke atas mayat pihaknya menemui menemui dua kesan cedera di bahagian belakang dan kepala.

“Selain itu, anggota kami turut menemui pakaian, dompet dan motosikal dipercayai milik mangsa.

“Mengikut siasatan awal, kami mendapati mangsa tidak mempunyai sebarang rekod jenayah lampau,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Dalam perkembangan berkaitan, Mohd Dzuraidi berkata, keputusan bedah siasat yang diperolehi dari Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) semalam mendapati mangsa mati akibat diketuk dengan objek keras.

“Mangsa dipercayai dipukul di tempat lain sebelum dicampak ke kawasan air terjun tersebut berdasarkan kecederaan yang dialami.

“Kes ini disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan pihak kami akan meneruskan siasatan bagi mengesan motif kejadian tersebut.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian tersebut boleh menghubungi balai polis terdekat,” katanya.

Sementara itu, adik mangsa, D Kumar, 20, ketika ditemui di kelmarin masih terkejut dengan kematian abang sulungnya.

Katanya, beberapa jam sebelum kejadian, abangnya memberitahu dia mahu mengisi minyak motosikal.

“Kemudian saya dimaklumkan polis bahawa mayat abang ditemui di kawasan air terjun di sini,” katanya.

Kumar berkata, sepanjang pengetahuannya, abangnya tidak mempunyai sebarang musuh mahupun terbabit dalam mana-mana kumpulan samseng.

“Dia (abang) seorang yang pendiam dan tidak pernah bermusuhan dengan sesiapa. Oleh itu, saya berharap mereka yang terbabit dalam kes kematian abang saya dapat ditangkap dengan segera,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...