Ahad, 26 Ogos 2012

Rumah hakim dipecah masuk


KUALA LUMPUR: Seorang hakim Mahkamah Tinggi kerugian lebih RM100,000 apabila rumahnya di Bukit Setiawangsa dipecah masuk ketika mangsa sekeluarga bercuti sempena Aidilfitri di kampung.

Kejadian disedari keluarga hakim wanita berusia 50-an yang bergelar Datuk itu, yang tiba di rumahnya dari utara jam 5 petang kelmarin.


Menurut seorang ahli keluarga mangsa yang ditemui di rumahnya semalam, mereka sekeluarga pulang ke kampung untuk menyambut Aidilfitri pada Sabtu lalu dan sebaik pulang ke rumah mendapati pintu pagar automatik sudah terbuka, manakala pintu depan rumahnya mempunyai kesan diumpil.



Pelbagai perkakas elektrik, barangan berharga seperti jam, barang kemas dan komputer serta sebuah kereta Perodua Myvi dilarikan perompak, namun beliau enggan mengulas lanjut berhubung kejadian itu dan menyerahkan kepada polis untuk menjalankan siasatan.


Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan memaklumkan pihaknya menjalankan siasatan lanjut berhubung kes berkenaan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...