Isnin, 23 Disember 2013

Pecah Pejabat - Pemilik syarikat pembinaan rugi RM200,000

Pemilik rugi RM200,000

MARANG – Seorang pemilik syarikat pembinaan kerugian hampir RM200,000 apabila peti besi mengandungi barangan berharga dan wang tunai dilarikan pencuri yang memecah masuk pejabatnya di Binjai Rendah, dekat sini.

Mangsa berusia 51 tahun itu berkata, dia percaya kejadian berlaku antara jam 7 malam Khamis lalu hingga 7 pagi semalam.

“Pejabat ini ditutup Khamis kira-kira jam 7 malam dan kejadian itu hanya disedari kirakira jam 7 pagi tadi (semalam) apabila saya masuk ke pejabat dan mendapati peti besi terbuka,” katanya.

Mangsa kemudiannya membuat pemeriksaan mendapati semua laci meja dan peti keselamatan terbuka serta dirosakkan.

Menurutnya, dia kerugian hampir RM200,000 apabila pencuri melarikan pelbagai barang kemas termasuk wang tunai dari dalam bangunan pejabatnya itu.

“Mereka turut larikan dua jam tangan jenama Dunhill dan Rolex berharga RM5,000 serta RM40,000, selain barang kemas seperti cincin, rantai tangan, subang dan rantai kaki serta sejumlah wang,” katanya.

Mangsa kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Bukit Payung, dekat sini, semalam.
Dalam pada itu, seorang kakitangannya memaklumkan, kejadian itu adalah yang kedua selepas bangunan pejabat tersebut dipecah masuk pencuri beberapa tahun lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya mengesahkan menerima laporan kejadian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...