Isnin, 28 Mac 2011

Vila Datuk dipecah masuk

KUALA ROMPIN: - Seorang doktor bergelar Datuk mengalami kerugian RM1,800 selepas vila miliknya di sini, dipecah masuk malam Rabu lalu. 

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 10.30 malam ketika vila terbabit tidak berpenghuni. 

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, ketika kejadian, doktor yang bertugas di sebuah klinik perubatan swasta di Petaling Jaya itu tiada di vila berkenaan. 

“Suspek memecah masuk dengan mengumpil pintu pada bahagian depan vila tersebut sebelum bertindak melarikan beberapa barangan antaranya televisyen, video pemutar suara dan beberapa barangan lain yang masih dalam siasatan,” katanya. 
Beliau berkata demikian ketika ditemui Sinar Harian pada majlis sambutan Hari Polis ke-204, di pekarangan Ibu Pejabat Polis (IPD) Rompin, di sini, semalam. 

Johari berkata, kejadian itu disedari seorang pengawal keselamatan di vila berkenaan sebelum bertindak melaporkannya kepada polis. 

“Pengawal keselamatan terbabit terkejut selepas pintu hadapan di unit vila itu terbuka dan berkemungkinan ia dimasuki pencuri selepas mendapati barangan di dalam vila berkenaan dicuri,” katanya. 

Beliau berkata, doktor terbabit difahamkan hanya berada di vila itu untuk beberapa hari sebelum pulang semula ke tempat tinggalnya. 

“Suspek terbabit dipercayai mengambil kesempatan memecah masuk dan mencuri barangan set karaoke selepas vila itu ditinggalkan sementara pemiliknya,” katanya. 

Dalam pada itu, beliau meminta orang ramai supaya lebih peka dan mengambil langkah pencegahan keselamatan kediaman mereka supaya ia tidak dijadikan sasaran pencuri. 

“Orang ramai perlu segera menyalurkan apa jua bentuk laporan kepada polis sekiranya terdapat sebarang jenayah yang berlaku di kawasan kediaman mereka,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...