Isnin, 27 Ogos 2012

Dua kedai bersebelahan kerugian


Dua kedai bersebelahan kerugian
IPOH - Sebuah kedai perabot dan sebuah kedai aksesori kereta berhampiran Taman Perdana, Jalan Kuala Kangsar, di sini, di pecah masuk dalam kejadian samun yang dipercayai dilakukan sekumpulan penjenayah, awal pagi semalam.

Pekerja kedai perabot, Mohammad Hasan, 29 ketika ditemui berkata, dia terkejut apabila mendapati pintu pagar besi kedai majikannya terkopak pada jam 9 pagi, sewaktu hendak membuka kedai.

Menurutnya, kejadian dipercayai berlaku pada jam 3 pagi, berikutan dia mendengar ada bunyi bising ketika sedang tidur bersama rakannya di tingkat atas bangunan rumah kedai terbabit.

"Lebih kurang jam 1 pagi saya terdengar bunyi bising di tingkat bawah kedai, namun kerana terlalu letih dan mengantuk, saya menyambung tidur.

"Ketika mahu membuka kedai saya terkejut kerana melihat pintu pagar besi kedai telah terkopak dan wang tunai berjumlah RM600 dalam almari pejabat lesap," katanya.

Katanya, dia memaklumkan pengurus kedai berkenaan kejadian berkenaan dengan segera dan telah membuat laporan polis di balai polis berdekatan.

Dalam perkembangan berkaitan, kedai aksesori kereta yang terletak bersebelahan dengan kedai perabot terbabit turut mengalami kerugian apabila wang tunai berjumlah RM2,500 lesap dan kejadian dipercayai dilakukan oleh penjenayah sama.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Ahmad Termizi Abdul Haq mengesahkan ada menerima laporan berhubung kejadian, serta siasatan sedang dijalankan dan setakat ini, tiada tangkapan dibuat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...