Selasa, 11 Jun 2013

Pelancong Jerman cedera dalam cubaan samun


Pelancong Jerman cedera dalam cubaan samun
IPOH - Percutian seorang warga Jerman ke negara ini bertukar tragedi apabila cedera ketika disamun dua lelaki di sebuah lorong dekat pekan lama, awal pagi semalam.

Dalam kejadian sekitar jam 1 pagi itu, mangsa yang dikenali sebagai Michael, 28, baru selesai menelefon rakannya, bagi memaklumkan kehadirannya di bandar raya ini sebelum didatangi dua lelaki bermotosikal.

Berdasarkan keterangan rakannya, R Ravi 31, salah seorang lelaki berkenaan cuba merentap beg Michael dengan memotong tali begnya menggunakan pisau.

Katanya, apabila menyedari situasi berkenaan Michael cuba menghalang cubaan berkenaan  hingga mengakibatkan berlakunya pergelutan sesama mereka hingga mengakibatkan dirinya cedera.

“Ya, dia ada menelefon saya untuk beritahu dia ada di Ipoh. Selepas itu polis pula telefon saya untuk memberitahu dia (Michael) kini berada di hospital kerana cedera akibat cuba disamun.

“Mujurlah dia (Michael), sempat pergi ke balai polis berhampiran dan dia di bawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan,” katanya ketika ditemui di pondok polis Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), semalam.

Menurut Ravi lagi, ini adalah kunjungan kedua Michael ke bandar raya ini dan dia (Michael) tidak menyangka langsung kejadian sedemikian boleh berlaku kepadanya.

Berikutan kejadian berkenaan, Michael difahamkan menerima 21 jahitan dan berdasarkan kepada pemeriksaan, tulang tangan kanannya retak akibat dipukul dengan objek keras.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Sum Chang Keong mengesahkan kejadian berkenaan dan memaklumkan siasatan lanjut sedang dijalankan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...