Sabtu, 26 Mac 2011

Pecah rumah awal pagi

BANTING – Pasangan suami isteri di Taman Setia Jaya di sini terkejut apabila rumah mereka dimasuki pencuri awal pagi semalam. 

Mangsa, yang hanya mahu dikenali sebagai Ah Chong berkata, dia terkejut apabila mendapati pintu rumahnya terbuka dan mengesyaki kejadian tidak diingini telah berlaku. 

Menurutnya, kebetulan pada hari kejadian dia hanya tinggal berdua dengan isterinya kerana anak-anaknya tiada di rumah. 

“Lebih kurang jam 3 pagi saya dan isteri terjaga dari tidur. Saya tiba-tiba rasa tidak sedap hati dan mengesyaki sesuatu telah berlaku. 

“Saya ambil keputusan untuk lihat keadaan rumah tetapi terkejutnya melihat pintu rumah terbuka luas,” katanya. 

Ah Chong berkata, selepas menutup pintu rumah dia segera melihat bilik tidur anak perempuannya. 

“Saya dan isteri sangat terkejut apabila lihat keadaan bilik berselerak dan ada beberapa barang seperti telefon bimbit, wang tunai, barang kemas dan kunci rumah hilang,” katanya kepada Sinar Harian. 

Katanya, walaupun dia mengalami kerugian akibat kehilangan beberapa barang yang dicuri, namun dia dan isteri berasa gembira serta bersyukur kerana mereka masih selamat. 

“Kejadian yang berlaku benar–benar buat kami risau sekiranya anak–anak tinggal bersama. 

Menurutnya, dia berharap kejadian tersebut tidak berulang lagi dan menasihatkan orang ramai supaya lebih berwaspada khususnya pada awal pagi terutama ketika hujan lebat. 

“Kejadian ini juga memberi iktibar kepada keluarga kami supaya lebih berhati–hati walaupun pintu rumah sudah pun berkunci,” katanya yang turut membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat. 

Sementara itu, jurucakap Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat ketika ditemui turut mengesahkan kejadian tersebut, sekali gus akan menjalankan siasatan terhadap kes berkenaan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...