Ahad, 27 Mac 2011

Rumah pusat dadah diserbu

KAJANG – Polis berjaya menahan 11 lelaki tempatan berusia 18 hingga 30 tahun dan merampas dadah jenis ganja, syabu serta eramin-5 dalam satu serbuan di sebuah rumah sewa di Taman Berjaya Baru, Sungai Chua, awal pagi semalam. 

Serbuan dilakukan kira-kira jam 1 pagi oleh sepasukan anggota polis dari Jabatan Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang hasil maklumat orang ramai dan intipan polis di rumah berkenaan. 

Kesemua suspek merupakan rakyat tempatan sekitar Bangi, Kajang serta Johor tinggal di rumah sewa berkenaan. 
Hasil pemeriksaan lanjut dalam rumah berkenaan dadah jenis ganja, syabu dan eramin-5 yang dianggarkan bernilai kira-kira RM4,000 berjaya ditemui. 

Difahamkan, kegiatan berkenaan dipercayai baru bergiat aktif kira-kira dua bulan untuk pasaran tempatan rumah sewa berkenaan dijadikan sebagai “port” atau lokasi kesemua suspek untuk aktiviti pengedaran dan penagihan dadah. 

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Kajang, Superintenden Azman Ayob, ketika ditemui pada Majlis Bacaan Yasin dan Solat Hajat Sempena Hari Polis ke-204 di Surau Al Amin IPD Kajang mengesahkan tangkapan berkenaan. 

Menurutnya, kesemua suspek kini ditahan reman 14 hari bagi membantu siasatan dan kes disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Merbahaya 1952 yang membawa hukuman gantung sampai mati jika disabit kesalahan. 

“Kesemua suspek berusia 18 hingga 30 tahun kini ditahan reman selama 14 hari bagi membantu polis menjalankan siasatan lanjut. 

“Kejayaan tangkapan ini juga adalah hasil keberkesanan Ops Payung yang dijalankan oleh IPD Kajang serta penyaluran maklumat dari masyarakat setempat”, katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...